人生到處知何似?應似飛鴻踏雪泥。
泥上偶然留指爪,鴻飛哪復計東西!
老僧已死成新塔,壞壁無由見舊題。
往日崎嶇還記否?路長人困蹇驢嘶。

你我皆是宇宙的遊子,
來時空空, 去時又何曾帶走一物
留下足跡......,
誰知它不是您去而復回之間, 喚醒您記憶的麟爪.........
你我皆是旅人,..現在,..過去,..未來...。

2018年1月27日 星期六

禪心 (Zen heart)



我思故我在,無念我何在,
心如澄清水,念如水中影,
能容天下物,閒來不惹事,
禪心無一我,寂光常自曜。

I think, therefore I am, if no thoughts, where am I.
Heart is such as the clear water, thoughts is the reflected shadow on it.
The heart could render the whole world in, but leisure mind does not stir up any ripple there.
Zen heart where no one stays, quiet light always shines in there.

勝法   107.01.28

後記:
我思故我在,無念我何在,
執我住我所,無明緣心起,
心如澄清水,念是水中影,
合光不同影,水澈照大千,
禪心無一我,能容天下物,
閒來不惹事,寂光常自曜。

沒有留言: